Sip-Trunk

Sip-trunk

Indien u gebruik maakt van een eigen telefooncentrale kan VHT u voorzien van een zogenaamde SIP-Trunk.
Dit is een koppeling tussen uw telefooncentrale en onze centrale op basis van VoIP.

Wat is een SIP-Trunk?
Een SIP-Trunk is te vergelijken met een ‘gewone’ telefoonlijn. Het verschil is dat inkomende en uitgaande gesprekken niet via een telefoonlijn lopen, maar via uw internetverbinding. Spraak en data gaan dus over één netwerk, in plaats van over twee gescheiden netwerken. Via onze centrale wordt u daar waar nodig verbonden met het ‘ normale’ telefoonnetwerk. SIP-Trunks worden in combinatie met een PBX-centrale gebruikt. De verwachting is dat SIP-Trunk in de toekomst de nieuwe standaard zal worden in plaats van traditionele telefoonlijnen.

Flexibel en kostenbesparend

De voordelen van een SIP-Trunk
Het voornaamste voordeel van SIP-Trunk is kostenbesparing welke kan oplopen tot de helft van uw huidige gesprekskosten! Daarnaast betaalt u per gesprekskanaal in plaats van per bundel gesprekskanalen zoals bij ISDN 2 / 15 / 20 / 30 het geval is. Uw dure KPN abonnementen kunnen worden opgezegd. Naast de kostenbesparing is de flexibiliteit een groot voordeel. De capaciteit, of bandbreedte, kan snel worden verhoogd of verlaagd.
Het type telefoon (analoog, digitaal of IP) is hierbij niet van belang. Een ander voordeel is dat u geen additionele hardware nodig heeft, zoals een ISDN-30-kaart.
Als u de bestaande infrastructuur, vaak een PBX (telefooncentrale), wilt behouden omdat deze nog voldoet aan uw eisen en wensen, maar u wilt ook profiteren van de voordelen van VoIP, dan is SIP-Trunk dé oplossing voor u.
Is er geen bestaande infrastructuur of een infrastructuur die niet meer voldoet aan de eisen van de thuissituatie of het bedrijf, dan is onze virtuele telefooncentrale dé aangewezen oplossing. Het is een kostenbesparende en kwalitatief goede oplossing voor zowel particulieren, bedrijven als kantoren/praktijken aan huis.