WAT IS HOSTED VOIP ?

VoIP is de afkorting voor Voice over IP. Vrij vertaald betekent dit ‘spraak over een datanet’, oftewel; bellen via een internetverbinding.

telefoon

Telefonie en data over één IP-lijn

Traditioneel is de infrastructuur voor telefonie- en dataverkeer gescheiden. Telefonie gaat via een analoge lijn en data via bijvoorbeeld een ISDN-2 verbinding. Met Hosted VoIP en een breedband verbinding is het echter mogelijk om zowel data als spraak over één IP-lijn te transporteren. Dit maakt analoge lijnen en ISDN2-verbindingen overbodig. Groot voordeel is dat een intern telefoonnummer gekoppeld kan worden aan een IP-adres, waardoor bijvoorbeeld een telewerker ook thuis via dat telefoonnummer bereikt kan worden.

VoIP als vervanger van een traditionele telefooncentrale

Een Hosted VoIP telefooncentrale is een centrale die niet fysiek bij u in uw bedrijfspand staat zoals traditionele (PBX of PABX) telefooncentrales. Het is een digitale telefooncentrale die ergens anders staat en die u via het internet benadert. Alle functionaliteiten worden geregeld vanuit de digitale centrale. VoIP gebruikt daarnaast niet de reguliere telefoonlijnen, maar ADSL-verbindingen waarop spraak wordt getransporteerd.
De online Hosted VoIP telefooncentrale maakt uw telefoonverkeer flexibel en uiterst betrouwbaar. Een Hosted VoIP telefooncentrale maakt een grote éénmalige investering overbodig. Het kenmerk van een Hosted VoIP telefooncentrale is dat u betaalt per werkplek. Daardoor bent u zeer flexibel. En zijn de kosten flexibel. Lagere vaste kosten dus en geen afschrijvingen over apparatuur die snel verouderd raakt.

bellen-via-hosted-voip

Hosted Telefonie / Hosted PBX (telefooncentrale) Cloud calling

Zakelijk VoIP bellen met Hosted VoIP

Een giga besparing op uw huidige kosten voor zakelijk bellen. Om te kunnen bellen bent u niet langer afhankelijk van hardware en dure abonnementen bij KPN. Geen investering in een dure telefooncentrale en geen kosten voor onderhoud, service en beveiliging.
Met een Hosted VoIP centrale van VHT investeert u voor een relatief laag investeringsbedrag in een compleet nieuwe telefonie-omgeving met alle functionaliteiten van een volwaardige telefooncentrale. Het alternatief voor de klassieke ISDN telefooncentrale.

VoIP (Voice over IP) is een betrouwbare methode om te bellen via dataverbindingen zoals bijvoorbeeld het Internet. Zakelijk bellen met VoIP heeft met name voor het MKB een aantal grote voordelen. Uw eigen lokale netwerk (LAN) gebruikt u nu waarschijnlijk alleen voor data en Internet. Bellen kan echter ook op datzelfde netwerk inclusief de aanwezige bekabeling. De grote hoeveelheid bandbreedte op uw LAN heeft voldoende ruimte over voor spraakoverdracht.

Met Hosted VoIP van VHT krijgt u rechtstreeks toegang tot ons IP-netwerk. Via een IP-verbinding maakt u gebruik van de virtuele telefooncentrale in ons beveiligde datacenter.
Uw bedrijf krijgt daarmee de beschikking over een volwaardige en complete spraakdienst met alle functionaliteiten van een geavanceerde bedrijfstelefooncentrale.

Voordelen Hosted VoIP:

  • Fors besparen op de telefoonkosten
  • Kosteloos bellen tussen vestigingen onderling
  • Kosteloos bellen tussen telewerkers en kantoor
  • Geen ISDN/Analoge lijnen meer nodig
  • Zeer uitgebreid en professioneel
  • Ideaal voor thuiswerkplekken
  • Optimale bereikbaarheid
  • Geen beperking op het aantal inkomende of uitgaande lijnen,
    automatische doorschakeling bij bezet/afwezig en de mogelijkheid
    om wachtrijen in te zetten. Verbeter de bereikbaarheid van uw
    organisatie met onze VoIP Services
  • Ongelimiteerd aantal telefoonaansluitingen
  • Krachtige telefooncentrale met alle functies van een professioneel callcenter zoals
    inbound call route, voicemails, welkomstbericht, doorschakelservice en keuzemenu
  • Wachtrij

Samenvatting functionaliteiten Hosted VoIP:

  • Behoud van uw huidige telefoon- en faxnummers
  • Voicemail in uw mailbox
  • Music in hold
  • Conference calling
  • Interactive Voice Respons (IVR)
  • Automatisch doorverbinden bij in gesprek, niet aanwezig, niet storen
Voip-connect
  • Inloggen vanaf verschillende werkplekken, en dus zeer geschikt voor thuiswerkers
  • Uitgebreide call logging en rapportages
  • Uitstekende spraakkwaliteit (digitaal)
  • 0900 / 0800 / internationaal / mobiel / lokaal bellen
  • Wachtrij
  • Uw eigen meldteksten in de centrale
 Overstappen ?
Bel ons voor een
vrijblijvend advies
053-4803500